VAN DE CSAK ............!

OKÉ, akkor feltéve – de meg nem engedve – hogy van isten, vajon mi következik ebből?
1. Abból hogy van isten, még nem következik, hogy ő teremtette a világot. Elvileg semmi akadálya annak, hogy a világ istennel együtt öröktől fogva van.
2. Ha isten teremtette a világot, abból még nem következik, hogy örökkévaló, hogy még ma is él. Azért mert valamikor tudott világot teremteni, még elképzelhető, hogy idővel feldobta a talpát, és a csóri valláskárosultak évszázadok óta egy döglött istenhez fohászkodnak.
3. Ha isten öröktől fogva van, ma is él, és ő teremtette a világot, még nem következik, hogy mindenható, vagyis mindenre képes. Semmi nem bizonyítja, hogy a világteremtésen kívül máshoz is ért. Lehet, hogy olyan teremtési szakbarbár, hogy még egy rántottát se tud elkészíteni, és egy gombot se tud felvarrni.
4. Ha isten öröktől fogva van, ma is él, és ő teremtette a világot, még nem következik, hogy mindentudó. Lehet, hogy fogalma sincs arról, hogy mi az emberek problémája, az emberek mit szeretnének.
5. Ha viszont mindentudó, akkor tök felesleges minden könyörgés, mert anélkül is tudja, hogy ki mit szeretne tőle.
6. Ha isten mindenható és mindentudó, abból még nem következik, hogy szereti az embereket. Mi oka lenne szeretni őket, arról nem is beszélve, hogy ha szeretné az embereket, akkor nem pusztította volna el az egész emberiséget Noé pereputtya kivételével. Miért nem lehetséges, hogy az isten utálja az embereket, vagy ha nem is utálja őket, de rohadtul nem érdekli, hogy mi van az emberekkel?
7. Ha isten mindenható, mindentudó és ráadásul még szereti is az embereket, abból még nem következik, hogy igazságos és a jókat jutalmazza, a rosszakat bünteti.
8. Ha viszont az isten mindenható, mindentudó és ráadásul még szereti is az embereket, és még ráadásul igazságos is, akkor tök felesleges a templom, az ima, az templomok pénzelése, hiszen akkor elég ha valaki jó, és akkor nem marad el az isteni jutalom.
9. Ha isten mindenható, mindentudó és ráadásul még szereti is az embereket, abból még nem következik, hogy az ember képes akármivel is rávenni istent, hogy változtassa meg eredeti, emberekkel kapcsolatos szándékát, egyszerűbben szólva, mindebből nem következik az, hogy isten korrumpálható, tehát nem igazságos, hanem mindenféle csip-csup bohóckodás (ima, böjtölés, gyónás, vezeklés) hatására a rossz embereket is képes jutalmazni, vagy legalábbis büntetésüktől eltekinteni.
10. Ha isten a teremtő, az örökkévaló, mindenható, mindentudó, emberszerető, de azt szeretné, hogy az emberek akkor is higgyenek benne, ha nem ad bizonyságot létezéséről, akkor ebből az következik, hogy
- nem tehet igazságot, nem jutalmazhatja a jókat, és nem büntetheti a rosszakat, mert ezzel bizonyságot adna létezéséről,
- nem teljesítheti azt amiért az emberek könyörögnek hozzá, mert ezzel bizonyságot adna létezéséről,
- nem reagálhat, sem a bűntelen életre, sem az áldozatra, böjtre, adományra, nem engedheti meg, hogy az ember bármivel is befolyásolja, mert ezzel bizonyságot adna létezéséről.
Nemcsak, hogy a Világot, de önmagát is megteremtette...<p> </p><center>
						
						<!-- professional-3 -->
						<ins class=

Hírek

  • Receptek
    2023-03-31 14:51:19

    Vadas.

Asztali nézet